Güvenlik

Mobil Bankacılık
leftmenubottom

Güvenliğe Önem Veriyoruz!

İnternet/Mobil dolandırıcılığı yöntemleri gelişen teknolojiye bağlı olarak zamanla değişmektedir. AsyaMobil Şubesi aracılığı ile işlemlerinizi daha güvenli gerçekleştirebilmeniz için, aşağıdaki güvenlik önlemlerimizi kullanmanızı öneriyoruz.

Güvenlik Önlemlerimiz

Mobil Şifreci

Mobil Şifreci Nedir?

AsyaMobil uygulaması içerisinde yer alan, Bank Asya İnternet ve Mobil Bankacılığı kullanımında iki faktörlü güvenlik sağlayan, mobil cihazınız aracılığı ile tek kullanımlık şifreler üretmek için kullanabileceğiniz bir güvenlik uygulamasıdır.

Mobil Şifreci, Android ve iOS işletim sistemine sahip mobil cihazlarda kullanılabilmektedir.

Mobil Şifreci'nin Özellikleri Nelerdir?

  • Mobil Şifreci, İnternet ve Mobil Şube girişlerinizde iki faktörlü güvenlik sağlar.
  • Mobil Şifreci ile Bank Asya İnternet ve AsyaMobil Şube'ye istediğiniz her yerden güvenle erişerek işlemlerinizi kolayca gerçekleştirebilirsiniz.
  • Mobil Şifreci uygulamasını cep telefonunuza yükleyerek her zaman yanınızda taşıyabilirsiniz.
  • Mobil Şifreci uygulamasını cep telefonunuza yüklemek tamamen ücretsizdir.
  • Mobil Şifreci ile şifre ürettiğinizde hattınızdan TL düşmez veya faturanıza her hangi bir bedel yansıtılmaz.
  • Her defasında önceden belirlediğiniz PIN'i girerek size özel ve tek kullanımlık bir şifre üretebilirsiniz.
  • Üretilen şifre, tek kullanımlık özelliği sayesinde, bir defa kullanıldıktan sonra, siz veya bir başkası tarafından yeniden kullanılamaz.
  • Mobil Şifreci uygulaması içerisinden AsyaMobil Şube'ye kolayca erişebilirsiniz.
  • Mobil Şifreci uygulaması Apple Store'dan ya da Google Play Store'dan yüklenebilmektedir.
  • Tüm Avea, Turkcell ve Vodafone aboneleri uygulamadan ücretsiz olarak faydalanabilmektedir.

Mobil Şifrecinin Faydaları

Mobil Şifreci aracılığıyla İnternet ve AsyaMobil Şubemize giriş yapabilmek için, kullanıcı adınız ve parolanız ile birlikte Mobil Şifreci ile üretilen sekiz haneli şifre bilgisine de sahip olmanız gerekmektedir. Mobil Şifreci ile üretilen her şifre yalnızca bir defa kullanılabildiğinden sizin adınıza bir başkasının sisteme giriş yapma riski ortadan kalkmış olur. Ayrıca AsyaMobil Şube'ye uygulama üzerinden giriş yaparak daha hızlı ve güvenli erişim sağlayabilirsiniz.

Mobil Şifreci'ye Nasıl Başvuru Yapabilirim?

iOS işletim sistemine sahip mobil cihazına Apple Store'dan ve Android işletim sistemine sahip mobil cihazına Google Play Store'dan "AsyaMobil" şeklinde aratıp yükleyebilirsiniz.

Mobil Şifreci'mi Nasıl Aktive Edebilirim?

Mobil Şifreci'yi mobil cihazınıza yükledikten sonra aktive etmeniz gerekmektedir. Aktivasyon işlemini aşağıdaki adımları izleyerek tamamlayabilirsiniz.

  • AsyaMobil uygulaması ana ekranında yer alan "Mobil Şifreci" butonuna tıklayınız ve İnternet/Mobil Şube'ye giriş yapmak için kullandığınız kullanıcı adı&parola bilgileri giriniz.
  • Mobil Şifreci Aktivasyon ikinci sayfada görülen güvenlik resminizi onaylayınız ve "Devam" butonuna basarak ilerleyiniz.
  • Aktivasyonda kullanılmak üzere tek kullanımlık SMS şifrenin gönderileceği telefon numaranızı seçiniz ve "Gönder" butonuna basınız. (Yalnızca bir cep telefonu olan kullanıcılarda bu adım yoktur, bir sonraki adımdan devam edilir.)
  • Mobil cihazınıza sms yoluyla iletilen aktivasyon şifrenizi ekranda ilgili alana giriniz ve "Devam" butonuna tıklayınız.
  • Mobil cihazınızı bu bilgileri girdikten sonra "PIN" ve "PIN (Tekrar)" alanına tek kullanımlık şifre üretmek için kullanacağınız PIN bilgisini girerek aktivasyon işleminizi tamamlayabilirsiniz.

Mobil Şifreci ile Bank Asya İnternet Bankacılığına ve Mobil Bankacılığa Nasıl Giriş Yapabilirim?

İnternet Şubesine giriş yapmak için, kullanıcı adı ve parolanızı girdikten sonra kendi belirlediğiniz 6 haneli PIN'i mobil cihazınıza girerek tek kullanımlık şifrenizi kolaylıkla üretebilirsiniz. Mobil Şifreci ile üreteceğiniz tek kullanımlık şifreyi İnternet Şubesi giriş ekranındaki "Şifre (Cep Şifreci)" alanına girerek İnternet Şubesi'ne güvenle giriş yapabilirsiniz.

Mobil Şube'ye giriş yapmak için, AsyaMobil menüsündeki "Mobil Şube" butonuna tıklayıp kullanıcı adı ve parolanızı girdikten sonra 6 haneli PIN'inizi girmeniz yeterlidir. Tek kullanımlık şifreniz otomatik olarak taşınacağından şifreyi tekrar girmenize gerek kalmaz. Böylece Mobil Şubemize kolayca erişebilir, bankacılık işlemlerinizi cep telefonunuz ile her an, her yerden, hızlı, kolay ve güvenli bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

Mobil Şifreci'mi Nasıl İptal Edebilirim?

Mobil Şifreci uygulamasını farklı bir telefona yüklemek ve kullanmak için yeni cihazda aktivasyonu yenilemeniz yeterlidir. Eski cihazdaki aktivasyon iptal durumuna düşecektir ve kullanılamayacaktır. Mobil Şifreci aktivasyonunu tamamen iptal etmek için ise 0850 222 4 888 Alo Asya'yı aramanız gerekmektedir.

Turkcell Mobil İmza

Mobil İmza ile bankacılık işlemleriniz daha güvenli...

İnternet Şubemizden Turkcell Mobil İmza ön başvurularınızı yapabilir; mobil imzanızı kullanarak İnternet/Mobil Şubesine giriş yapabilir, işlem kilidini açabilir ve işlemlerinizi onaylayabilirsiniz.

Turkcell Mobil İmza Nedir?

Turkcell Mobil İmza, elektronik ortamda ıslak imza atmış gibi işlem yapabilmenizi sağlayan bir servistir. 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu ile ıslak imza, yani elle atılan imza ile eşdeğer tutulan nitelikli elektronik sertifikayı cep telefonunuzda kullanmanıza imkan vermektedir.

Kimler Kullanabilir?

Turkcell Mobil İmza'yı, 4G 128K Simkart sahibi olan tüm Turkcell müşterileri mevcut telefonlarıyla kullanabilir.

Turkcell Mobil İmza'ya Nasıl Sahip Olunur?

Turkcell Mobil İmza sahibi olmak için ön başvuru yapmak ve başvuru sonrası işlemleri tamamlamış olmak gerekmektedir.

Ön Başvuru

İnternet Şubemizde "Kişisel Bilgiler/Güvenlik" menüsü altındaki "Mobil İmza İşlemleri" ekranında yer alan "Turkcell Mobil İmza Ön Başvuru" sayfasından ön başvuru işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

Ön Başvuru Sonrası İşlemler

  • Adana(Merkez),Ankara, Antalya(Antalya ve Alanya Merkez'lerinde), Bursa, Gaziantep (Merkez), İstanbul, İzmir, Kocaeli, Konya (Merkez), Mersin (Merkez) illerinde oturan ve hatları kurumsal, eş kart veya ikili kart olmayan müşterilerimize yeni SIM kartları Turkcell tarafından kurye ile adreslerine gönderilecektir. Diğer illerde oturan müşterilerimizin kendilerine en yakın Turkcell Ekstra'lardan SIM kartlarını teslim almaları gerekmektedir. Size en yakın Turkcell Extrayı öğrenmek için tıklayınız.
  • Turkcell Extra'yı ziyaretinizden birkaç gün sonra Turkcell Müşteri Hizmetleri sizi arayarak, kimliğinizi doğrulayan bazı sorular soracak; servisi başlatabilmek için kullanacağınız "Başlatma Kodu"nu iletilecek ve Turkcell Mobil İmza'nızı SIM kartınızda kullanıma açacaktır.
  • Mobil imzanız SIM kartınızda kullanıma açıldığında "Başlatma Kodu"nuzu girerek işlemlerde kullanacağınız şifrenizi belirlemeniz istenecektir.
  • Elektronik sertifikanızın oluştuğu bilgisi Turkcell tarafından size iletildikten sonra cep telefonunuza gelen talebi imzalayarak sistemi kullanıma açmanız gerekecektir.

Aktivasyon

Turkcell Mobil İmza'nızın kullanıma hazır hale geldiği bilgisi size iletildikten sonra İnternet Şubemiz "Mobil İmza Kullanım Ayarları" sayfasına girerek, mobil imza kullanımınızı aktif hale getirebilirsiniz.

Nasıl Kullanılır?

  • Turkcell Mobil İmza'yı destekleyen sayfalarımız üzerinde bilgilerinizi girip "Tamam" butonuna bastığınızda girmiş olduğunuz bilgiler özetlenerek imzalanmak üzere SIM kartınıza gönderilir.
  • İmzalama talebi SIM kartınıza ulaştığında telefonunuzun ekranına imzalanacak işleme ait bir açıklama gelir.
  • Cep telefonunuza gelen SMS ile ekranda "İmzalanacak Mesaj" alanındaki metni karşılaştırarak aynı olduğunu görünüz.
  • İmzalanacak mesajı onayladıktan sonra cep telefonunuza "İşlemin Parmak İzi" bilgisi gelecektir.
  • Cep telefonunuzdaki ve ekrandaki "Parmak İzi" bilgisini karşılaştırarak aynı olduğundan emin olunuz.
  • Cep telefonunuzda şifre bilgisi istendiğinde Turkcell Mobil İmza şifrenizi girerek işlemi onaylayınız.
  • İnternet/Mobil Şubemizde işlemi onaylayınız.

Ücretlendirme

  • Turkcell Mobil İmza servisine abone olduğunuzda sizin için başvurusu yapılan Nitelikli Elektronik Sertifika için ayrıca ücret alınmaz.
  • Turkcell Mobil İmza kullanım ücretleri için tıklayınız.

Mobil Şubesine Güvenli Erişim Hakkında

Mobil Şubesi Kullanımlarında Dikkat Etmeniz Gereken Hususlar

Güvenlik Uyarısı

  • Parola olarak ardışık ya da birbirini tekrar eden rakamlar, doğum ya da evlilik tarihiniz, faturalarınıza ilişkin tesisat numaraları gibi başkalarının kolayca tahmin edebileceği bilgileri kesinlikle kullanmayınız.
  • Kullanıcı adı ve parolanızı, Bank Asya personeli dâhil hiç kimseyle paylaşmayınız, cep telefonunuza ya da bilgisayarınıza kaydetmeyiniz ve yazılı olarak bulundurmayınız. Bu bilgilerinizi belirli aralıklarla değiştiriniz.
  • Uygulamayı Jailbreak ve Root edilmiş cihazlarda kullanmayınız.
  • AsyaMobil uygulamasını ya da diğer Bank Asya Mobil uygulamaları resmi kaynaklı sitelerden veya kullandığınız cihazın işletim sistemine uygun olan uygulama marketlerinden indiriniz.
  • Güvenmediğiniz kablosuz ağlardan ve erişim noktalarından işlemlerinizi gerçekleştirmeyiniz.
  • Bank Asya, müşterilerine sadece bilgilendirme amaçlı e-posta göndermektedir, hiçbir şekilde e-posta yoluyla müşterilerinin kişisel bilgilerini istememekte ve şifre işlemleri yaptırmamaktadır.

Güvenlik Uygulamalarımız

  • Güvenli Giriş: AsyaMobil Şube girişinde seçmiş olduğunuz güvenlik resminiz ve en son giriş yaptığınız tarih, saat ve kanal bilgileri gösterilir.
  • Tek Kullanımlık Şifre: Tek kullanımlık şifre üretmek için Şifreci, Mobil İmza, Mini Şifreci, Tek Kullanımlık SMS gibi uygulamalardan birisini kullanabilirsiniz.
  • Yetkiler: Daha güvenli bir kullanım için hesap, zaman, işlem, limit ile ilgili tanımlamalarınızı İnternet Şubemizdeki Kişisel Bilgiler/Güvenlik menüsünden yapabilirsiniz.

Müşteri Sorumlulukları

  • Parola olarak ardışık ya da birbirini tekrar eden rakamlar, doğum ya da evlilik tarihiniz, faturalarınıza ilişkin tesisat numaraları gibi başkalarının kolayca tahmin edebileceği bilgileri kesinlikle kullanmayınız.
  • Kullanıcı adı ve parolanızı, Bank Asya personeli dâhil hiç kimseyle paylaşmayınız, cep telefonunuza ya da bilgisayarınıza kaydetmeyiniz ve yazılı olarak bulundurmayınız. Bu bilgilerinizi belirli aralıklarla değiştiriniz.
  • Bankamızın sunduğu güvenlik önlemlerini ve uygulamalarını dikkatle takip ederek, uygulayınız.
  • Cep telefonunuzun ve tablet cihazınızın başkaları tarafından kullanılmasını engellemek için cep telefonunuzda ve tablet cihazınızda açılış şifresi ve tuş kilidi bulundurmanız önemlidir.
  • Cep telefonunuzda ve tablet cihazınızda bulunan "Otomatik Tamamlama" özelliği daha önce kullanmış olduğunuz bütün şifreleri/parolaları ve kullanıcı bilgilerinizi saklar. Dolayısıyla, "Otomatik Tamamlama" özelliğini gerekmedikçe kullanmayınız veya kapatınız.
  • Cep telefonunuzdan ve tablet cihazınızdan bankacılık işlemleri yaparken güvenliğiniz açısından cihazınızın bluetooth özelliğinin kapalı olduğundan emin olunuz.
  • Güvenmediğiniz kablosuz ağlardan ve erişim noktalarından bankacılık işlemlerinizi gerçekleştirmeyiniz.
  • Cep telefonunuz ve tablet cihazınız ile işlemlerinizi yaptıktan sonra güvenliğiniz açısından "Güvenli Çıkış" seçeneği ile çıkış yapmanız gerekmektedir.
  • AsyaMobil uygulamasını ya da diğer Bank Asya Mobil uygulamaları resmi kaynaklı sitelerden veya kullandığınız cihazın işletim sistemine uygun olan uygulama marketlerinden indiriniz.
  • AsyaMobil Şubeye giriş için kullandığınız bilgilerin başkası tarafından öğrenildiğinden şüphe etmeniz durumunda en kısa sürede Alo Asya'yı (0 850 222 4 888) arayınız.

Yasal Uyarı

AsyaMobil Şube uygulamamızda yer alan her türlü iç ve dış piyasa bilgileri ve tabloları bu konuda hizmet veren 3. kişilerden sağlanmış ve yalnızca bilgi amaçlı olarak verilmektedir. Yayınlanan BİST hisse verileri en az 15 dakika gecikmeli olarak Foreks aracılığıyla sağlanmaktadır. Bank Asya bu bilgilerin güncel bilgiler olduğunu garanti etmediği gibi bu bilgilerin doğru, eksiksiz, değişmez olduğunu da taahhüt etmemektedir. Bank Asya tarafından bu bilgilerin verilmesi herhangi bir yatırım için tavsiye veya teklif olarak değerlendirilmemelidir. Bu bilgiler kullanılarak yapılan işlemlerden doğabilecek her türlü maddi-manevi zarar ve masraftan Bank Asya sorumlu tutulamaz. Mobil Bankacılık uygulamasında cep telefonunuzda yasa dışı veya şüpheli yazılımların olmaması, cep telefonunuzun üretimden itibaren sadece sizlerin kullanımında olması kişisel bilgilerinizin gizliliği ve güvenliği için önemlidir. Uygulama içeriğinde herhangi bir güvenlik veya gizlilik ihlali olabilecek sorunla karşılaştığınız takdirde veya başka bir şikâyetiniz olduğunda şikâyetinizi veya sorununuzu 0 850 222 4 888 Alo Asya aracılığıyla bankamıza iletebilirsiniz.

Şubesiz Kanallarımız